W Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Krotoszynie każdy Pacjent może skorzystać z pomocy Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta w sprawie skarg, wniosków oraz wszelkich wątpliwości dotyczących naruszenia jego praw w trakcie realizacji procesu leczniczego
Pełnomocnik przyjmuje w siedzibie administracji Szpitala - ul. Młyńska 2, 63-700 Krotoszyn.
Istnieje także możliwość ustalenia indywidualnego terminu po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
Zadania Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta :
- Nadzór nad przestrzeganiem praw Pacjenta w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Krotoszynie
- Stały monitoring realizacji praw Pacjentów w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Krotoszynie
- Zapewnienie Pacjentom, członkom ich rodzin, przedstawicielom ustawowym
lub osobom sprawującym opiekę na Pacjentami w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Krotoszynie dostępu do informacji prawnej oraz wskazanie trybu interwencji w przypadku naruszenia praw Pacjenta. - Rozwiązywanie bieżących problemów zgłaszanych przez Pacjentów, członków ich rodzin, przedstawicieli ustawowych lub osoby sprawujące opiekę nad Pacjentami.
- Podejmowanie działań interwencyjnych w sytuacjach tego wymagających związanych z realizacją praw Pacjenta.
- Przyjmowanie skarg i wniosków od Pacjentów, członków rodzin Pacjentów, przedstawicieli ustawowych Pacjentów lub osób sprawujących faktyczną opieką nad Pacjentami przebywających w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Krotoszynie
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta:
e-mail: pelnomocnikpacjenta@spzoz-krotoszyn.pl
tel.: (62) 582-13-34 lub (62) 582-12-01
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta nie reprezentuje Pacjenta na zewnątrz podmiotu leczniczego, nie jest Rzecznikiem Praw Pacjenta ani stroną w postępowaniu przeciwko SPZOZ w Krotoszynie, pomaga Pacjentowi wewnątrz placówki.