Zobacz w jakim zakresie będziemy przebudowywać Szpitalny Oddział Ratunkowy w Szpitalu Powiatowym przy ul. Mickiewicza 21 w Krotoszynie.
Zmiany te mają na celu poprawienie organizacji pracy personelu SOR-u oraz zwiększenie bezpieczeństwa pacjentów i personelu.
Tam gdzie dzisiaj znajduje się miejsce oczekiwania na przyjęcie, wprowadzone zostaną zmiany, których celem będzie oddzielenie pomieszczeń dla osób oczekujących na przyjęcie oraz ich rodzin, od części oddziału gdzie znajdują się sale obserwacyjno-diagnostyczne w których udzielana jest pomoc medyczna. Zainstalowane zostaną więc rozsuwane drzwi oddzielające część oczekiwania – segregacji pacjentów - od obecnego holu. Przechodzić będą mogli przez nie – i dalej na oddział - jedynie pacjenci, którzy przejdą procedurę systemu Triage i zostaną przyjęcie na SOR.
Jedyne wejście dla chorych, którzy przybędą na SOR samodzielnie znajdować będzie się od strony zachodniej (od strony Kauflandu - na zdjęciu). Pacjenci będą mogli stamtąd korytarzem dojść do rejestracji SOR-u. Nie będzie można wchodzić na SOR od strony podjazdu dla karetek czy korytarzem prowadzącym od strony oddziału wewnętrznego.
Wejściem od strony podjazdu dla karetek ratunkowych transportowani na oddział będą jedynie chorzy przywiezieni przez ambulanse medyczne. Zamontowane zostaną tam automatycznie otwierające się drzwi, co w znacznym stopniu ułatwi przewiezienie chorego do pomieszczeń oddziału.
Następnym elementem będzie zamknięcie przejścia dla chorych i odwiedzających pomiędzy obszarem segregacji SOR-u, a częścią diagnostyczną szpitala (pracownia RTG, pracownia tomografii komputerowej) oraz oddziałem wewnętrznym.
Przejście to dostępne będzie jedynie dla personelu. Nie będą mogli z niego swobodnie korzystać pacjenci czy osoby odwiedzające. Dzięki temu zwiększone zostanie bezpieczeństwo epidemiologiczne. Pacjenci, którzy z obszaru segregacji lub z oddziału SOR będą musieli przejść do pracowni diagnostycznych na badania lub udać się na oddziały szpitalne - zrobią to jedynie za zgodą lub w asyście personelu.